Versenyszabályzat

FPVWRH 2021 Versenyszabályok

Pilóták etikai kódexe
A pilóták tartózkodnak minden olyan viselkedési formától amely zavarja a verseny többi résztvevőjét vagy a futamok nézőit.
A versenyhelyszíneken a rendezvények ideje alatt elvárt a kultúrált viselkedés, tilos a kiabálás, lökdösődés stb.
Tiszteleben tartja a versenyszervezők és a bírók kéréseit, döntéseit.

Versenybírák
A bírák FPV szemüveget vagy videoképernyőket használnak a futamok során.
The pilot may opt to have the official call out missed gates/flags during the race
A bírók döntése VÉGLEGES !!! A bíróval nem lehet vitatkozni, de felülvizsgálat kérhető a DVR felvételek alapján.

Versenybiztonság
A pilóták semmilyen indokkal nem repülhetnek a kijelölt repülési határon kívül.
A pilóták NEM HELYZHETIK FESZÜLTSÉG ALÁ a repülőgépeiket a verseny alatt, csak ha a versenyigazgató jóváhagyásával rendelkeznek. A jóváhagyás nélküli bekapcsolás kizárást von maga után.
Felelőtlen vagy veszélyes repülés nem megengedett! Sérült repülőgépet a versenyigazgató döntése alapján leszállásra kényszeríthetik a verseny szervezői.
Videóvesztés esetén a pilótának azonnal le kell kapcsolnai a meghajtást és törekednie kell arra, hogy mielőbb leszálljon a pálya határain kívül.
A repülőgépeket CSAK a versenyek között lehet bekapcsolni, megfelelő lefogatással és a kizárólag az erre kijelölt területen.

A verseny lebonyolítása
Meg kell határozni azt a repülési területet amelynek határain egyetlen pilóta sem repülhet túl.
A pálya nyomvonalát a repülésre kiejölt terülthez képest úgy kell megtervezni, hogy az a pilóták és nézők számára is biztonságos legyen.
Minden versenyzőnek mindenkor biztosítania kell a repülőgépének irányíthatóságát.
Videó vagy irányítás meghibásodása esetén a pilótának mindent meg kell tennie annak érdekében, hogy a repülőgépét a többi pilótától és a nézőktől biztonságos távolságban a leszállási zónába irányítsa.
A versenyigazgató saját belátása szerint leszállásra kényszerítheti a nem biztonságos pilótát vagy repülőgépet.
A leszállást a meghatározott leszállási területen kell végrehajtani, amely távol van a többi pilótától és a nézőktől.
A verseny befejeztével a pilóták a kijelölt leszállási területen landolnak.
Tűz esetén a versenyt azonnal meg kell szakítani. A pilóták vagy leszállnak, vagy biztonságos távolságba elrepülnek a tűztől, hogy az oltás zavartalanul elvégezhető legyen.
A versenyek 10 másodperces visszaszámlálással kezdődnek, amikor minden a futamban résztvevő pilóta gépe már a levegőben van. A visszaszámlálás végén megkezdődik a verseny.
A repülőgépet elindíthatja a pilóta vagy egy segítője. Versenyenként egy sikertelen indítás megengedett, feltéve, hogy repülőgépnek nincs szüksége javításra és azonnal újraindítható.
A verseny végén a pilóták kizárólag a kijelölt leszállási területre szállhatnak le a lehető legrövidebb idő alatt.
3 másodperces büntetés jár minden kihagyott zászló után
10 másodperces büntetés jár minden kihagyott kapu után
Az olyan manőverek, mint a split-S és az Immelmann KÖTELEZŐK. Ezen manőverek bármelyikének kihagyása 3 másodperces büntetést jelent.
Elvárás, hogy minden pilóta tisztelettel viselkedjen a versenyzőtársaival és a nézőkkel.
A nem megfelelő magatartást tanusító pilóta kizárható a versenyből.

Pontozás
A verseny során a következő pontozás szerint kerülnek a pilóták értékelésre:
1. helyezett – 10 pont
2. helyezett – 7 pont
3. helyezett – 5 pont
4. helyezett – 3 pont
5. helyezett – 2 pont
6. helyezett – 1 pont

A döntő futamban a legtöbb pontot elért pilóták vehetnek részt.

Technikai procedúra
A rendezők minden versenyen a regsztráció során megmérik a repülőgépek teljesítményét.
Az akkumulátorokra és propellerekre jelölés kerül amelyek meglétét a bírók minden futam előtt ellenőrzik.
Az átvizsgáláson átesett és az előírásoknak megfelelő gépeket a versenyszervezők elkülönített helyen tárolják a futamokig


A szakág által kizárólag az XT60 csatlakozó használata az elfogadott.

  • Teljesítmény-ellenőrzés menete:
  • Rádió bekapcsolás 100% gázzal
  • Gép áram alá helyezése
  • Gáz nullázása (ESC kalibrálás)
  • Akkumulátor ellenőrzése ( minimálisan 4V cellánként)
  • Teljes gázon járatás 5 másodpercig (a mért teljesítmény leolvasása)
  • Motor fordulatszám csökkentése
  • Rádió kikapcsolása (Fail-safe ellenőrzés)
  • Ha a motor meg áll, a pilóta engedélyt kap a versenyen való részvételre.


A verseny indítása
A versenyeken az indításra több lehetőség van. A futamok megkezdése lehetséges gumis indítóval (bungee), csapattárs/segítő általi indítással, vagy időzített rajttal.

Újrakezdésre  CSAK az időzített rajttal indított futamok esetén van lehetőség, amennyiben a repülőgép rövid ellenőrzés után azonnal újraindítható. Az indítást a pilótáktól és a pálya vonalától távol kell végrehajtani, kivéve a bungee-segített rajtot.

Az időzített indításkor hangos szóbeli visszaszámlálás kezdődik, miután az összes gép felszállt és repül. A verseny akkor kezdődik, amikor a visszaszámlálás eléri a nullát.
A sikertelen (pl. korai) rajtolás 3 másodperces büntetést von maga után.

Repülés a pályán

DVR felvétel:
Minden futamról DVR felvételt kell készíteni. A DVR felvételek rögzítése az esemény szervezőjének feladata. Amennyiben a szervezőnek nem áll módjában a DVR-felvételek készítése, akkor ez a feladat pilótákra hárul. A pilóták saját döntésük alapján segítőként alkalmazhatnak megfigyelőt vagy adott esetben külön földi állomást DVR felvétel készítésére. A versenykiírásnak kötelezően tartalmaznia kell a DVR felvételekkel kapcsolatos tájékoztatást.

A kvalifikációs futamok esetében a DVR alapján a felülvizsgálati igényeket legkésőbb a futam vége után 30 perccel kell benyújtani.
A döntő futamok végleges, hivatalos eredménye a DVR felvételek felülvizsgálatáig és ellenőrzéséig nem kerülnek megállapításra.

Megfigyelők
Minden pilótának megfigyelőként is részt kell vennie azokon a futamokon amelyeken nem repül. A megfigyelői feladat futamonként rotálódik. A megfigyelőknek FPV-n keresztül kell a futamot követniü. Ez történhet szemüveggel vagy monitor igénybevételével.

A versenyeken kizárólag a szabványos 5.8GHz-es raceband csatornák használata megengedett.
A megfigyelő kötelessége jelezni a pilótának, amikor egy zászlót vagy kaput kihagy és HANGOSAN közölni az aktuális kör számát.

Időmérés
A versenyeken időmérő rendszert kell alkalmazni. Az FPV WRH.HU versenyein a KTS időmérő rendszer kerül felhasználásra. Ennek megfelelően a gépeken biztosítani kell az időméréshez szükséges TAG MEGFELELŐ elhelyezését a versenyszervezők ajánlásai szerint.

A pilóta
Az FPV WRH.HU által rendezett versenyeken való részvételhez a nevezőnek rendelkeznie kell az adott évre érvényes MMSZ tagsággal, biztosítással meg kell felelnie a rendezvény időpontjában érvényes hazai jogszabályoknak. Ezen feltételek bármelyikének nem teljesülése esetén a pilóta nem vehet részt a versenyen.